Wednesday, August 12, 2009

my story

hari ini saya duduk di tepi sungai. saya nampak ikan lompat2.betul ke?bukan tengah berenang ke? layan je la.haha.

saya nak pancing ikan tapi umpan takde.malas nak korek cacing.eiww..saya geli.
so,saya duduk bawah pokok yang rendang. tiba2 saya nampak monyet.mereka sedang bersuka ria.dengan seberapa pantas. mak saya datang.mak saya ambik lastik.konon2 nak lastik monyet.tiba2 suasana sunyi.hah! monyet dah takut.mereka masuk dalam hutan bersmbunyi.mak saya memang hebat!

saya sambung lagi.sekarang ayam mak saya pulak buat hal.dengan sepenuh tenaga ayam itu cuba mengorek tanaman sayur mak saya.dalam hati cakap "habis la kau ayam kalau mak aku nampak ko kejap lagi" kan betul.mak saya datang.dengan lastiknya juga.belum sempat mak saya lastik ayam dah jauh lari. " hahahaha" .saya ketawa dalam hati.nanti mak dengar dia kecik hati.

saya berdiri.tengok2 mana tahu ada orang nak datang.hee
alasan semata2.

saya sambung story ye.tengah elok2 duduk bawah pokok.henpon saya berdering.boyfriend ke?ala..mesej soh top up lak.ceh! buat saya berharap je.tahu la saya dah pokai.nak top up tunggu mak bagi.tapi mak bagi ke?...persoalan ini sungguh mendebarkan jantung dan menggegarkan medula oblongata saya.hingga peluh memercik di dahi saya.tapi ini bukan perkara penting.saya sedang berehat.itu yang penting.haha.

saya nampak pokok jambu.sedang ranum.yeke?ala..percaya je la.saya tengah cerita ni.sambung story ea.lalu saya ambik galah.konon2 nak jolok.sekali jolok saya terjolok sarang tebuan.bedebush!! jatuh atas tanah.saya panik.tebuan sudah mula mengambil posisi nak attack saya.macam mana ni.kat fikiran nak terjun sungai.tapi saya tak pandai berenang.tebuan semakin hampir.dan saya juga sepenuh energy berlari-lari.entah nak ke mana.

tiba2.kedebush! akhirnya saya terjun ke sungai tanpa fikir semasak-masaknya.tebuan tak dapat nak ambush saya.sebab tebuan tak boleh berenang.hahaha! padan muka ko tebuan.
ending2 saya hanyut kat tepi tebing.nasib baik saya tak lemas.saya capai akar kat tebing.nasib saya baik.akhirnya saya selamat.Allah masih sayangkan saya.hee

tapi.saya masih dalam bahaya.tahu kenapa?tak tahu?saya pun tak tahu.agagagagaga!
bodohnya.

moral:
jangan sengaja cari pasal dengan tebuan.
hahahaha..!


xoxo:
gadis_blur

1 comment: