Thursday, August 6, 2009

dingin

malam ini dingin.tidak seperti semalam.terasa hangat yang sangat.peluh merintik di dahi.
malam ini setitik peluh pun tiada.terasa dingin.hingga meremang bulu roma.alangkah enak jika dia ada memeluk ku.memberi aku sedikit kehangatan tubuhnya.

tapi dia tiada.di manakah dia.aku tak tahu.sungguh masa itu belum tiba lagi.aku harus sabar utk seberapa ketika.aku tahu aku mampu.

masih lagi kedinginan.terdengar deruan angin di luar jendela ku.

cuaca kini tak menentu.jerebu.kemarau.hujan.H1N1.semuanya bersatu padu.membuatkan setiap dari mereka ketakutan.termasuk juga aku.bukan takut utk mati.tapi aku belum bersedia.masih bnyk yang belum aku lakukan.dan diriku masih lagi jauh dari tertinggal di belakang.bekalan ku masih belum mencukupi.ya aku amat pasti akan itu.

*....

malam ini aku diam.aku ingin menghayati kedinginan itu.bulan bersembunyi disebalik tirai langit.tak sudi dirinya utk aku intai dari jendela kamarku.biarlah.aku tahu bulan juga punya waktu utk bersendiri.seperti aku.benarkah..
aku kerap bersendirian hingga aku tak terkira bilangannya.aku biarkan saja.kerna aku sudah biasa.terlalu biasa.mungkin.

sayang.aku ingin dakap perkataan itu seeratnya.hingga ada saatnya aku tak ingin lepaskan.tapi aku belum pasti.hingga saat ini.itu yang pasti.

cinta.aku ingin miliki perkataan itu selamanya.hingga ada saatnya aku tak ingin yang lain.tapi aku tak ketemui lagi.hingga saat ini.itu yang pasti.

luka.aku fobia.hingga ada saatnya aku trauma.tapi ia tetap berlaku.tapi bukan saat ini.itu aku pasti.

bahagia.aku sedang mengalaminya.tapi benarkah.mungkin ada saatnya.itu yang pasti.

rindu.aku amat mendambakannya saat ini.hingga ada saatnya hatiku tak tenteram.itu aku pasti saatnya kini.cuma ada tika aku berpura2.kerna rindu ada masanya tak perlu diungkapkan.itu katanya.

*....

malam yang dingin ini membuatkan aku terasa begitu asyik.tapi ada sesuatu yang kurang.mungkin.aku masih belum mengetahuinya.biarlah rahsia.hee

aku sudah kehilangan idea.tiada lagi kata2 yang ingin aku taipkan.kedinginan ini membekukan otakku.biarlah.bukan tiada esok atau lusa.masih ada.jika diizinkanNya.amin..

esok.ada misi.dengan sebijik kamera digital.seorang assistant.aku ingin pergi memburu.mencari view disebalik pekan usangku.mencari port yang menarik di lorong2 lama itu.mencari model semulajadi yang masih tertinggal sisanya.aku sudah ketagih.dia yang membuatkan aku begitu obses.tapi bukan obsessi.ya itu pasti.

aku pergian dulu.nti aku upload gmbr2 itu ya.sekadar utk memperlihatkannya.itu jika ada yang melihat.itu yang pasti.hee

xoxo:
gadis_blur

No comments:

Post a Comment