Friday, August 7, 2009

fenomena bulan merah

bukan rekaan semata2 tapi ini benar2 berlaku.di manakah bulan yang indah itu.tiada.kini fenomena bulan merah mula mengintai malam.

bukan dongengan semata2.ini telah pun berlaku.malam ini semua telah menyaksikannya.aku juga termasuk dalam kelompok itu.kerna aku si secret admire bulan.

bukan magis si ahli silap mata.tapi inilah magis pencemaran alam.sana sini orang sok sek pasal H1N1.sana sini juga orang sok sek sibuk nak lakukan pembakaran terbuka.sana sini juga orang sok sek nak buka kilang baru.

mereka tak tahu.mereka bebal.mereka buta.semuanya mereka.untung yang dikaut itu sahaja yang mereka peduli.

aku rindu bulan.yang cahayanya indah.bukan seperti fenomena ini.menakutkan.sampai bila.aku tak tahu.pencemaran itu mana mungkin akan berhenti begitu sahaja.akan ada bila musimnya.

aku rindu bulan.yang seperti biasa itu.
aku rindu bulan.yang putih itu.
aku rindu bulan.yang cantik itu.
aku rindu bulan.yang segalanya tentang bulan.


p/s: cerita tentang pencemaran xkan berakhir bgtu shja.

*si perindu bulan.

No comments:

Post a Comment