Monday, August 10, 2009

malam ini

malam ini masih seperti biasa.waktu masih panjang utk siang berlabuh.aku juga masih seperti malam2 yang sebelumnya.tiada perubahan.hingga hampir aku ingin jatuh.tapi masih bertahan.tapi kadangkala aku juga tak mampu.

suatu malam itu.aku menjadi sangat sensitif.airmata ku begitu murah.sedangkan aku cuba sedaya utk bertahan.tapi ia tetap menitik jua.lantas.aku menangis teresak2 seperti anak kecil.mengongoi tersedu2.argh! saat itu aku tak mampu bersuara.tangisku dalam diam.ku sembunyikan wajahku disebalik bantal.aku malu.aku sudah besar tapi menangis seperti anak kecil.

malam itu juga.dia bertanya padaku.buat apa.aku kata dengannya aku sedang menangis.kenapa katanya.aku kata tiada apa.ceritalah.dia kelihatan prihatin.sebak ku menjadi2.ku kata padanya aku cuma stres.stres kerana apa.tiada apa.sudah okey ni.dia tak puas hati.akhirnya ku ceritakan jua.sabar je la katanya.ya.sedang bersabarlah ni.namun,akhirnya aku katakan padanya aku cuma bergurau.lagipun hari itu ulang tahun kelahirannya.aku tak ingin bebankan siapa2 dengan masalah ku.jadi dia percaya bahawa aku cuma berpura2 menangis.hakikatnya mata ku sembab dan merah.semuanya kerana airmata ku yang begitu murah malam itu.

aku bukan sengaja.kasihan dia.sudah cukup bagiku bila dia prihatin tentang diriku.terima kasih.lainkali buat lagi ea.hee

malam ini.aku sendiri lagi.malam ini.dia sudah berkelana.awal timingnya.kerana sakit kepalanya.kasihan dia.biarlah.esok malam masih ada.

*.......

tiada sebarang idea ketika ini.kadang kala malam yang ini.membuatkan aku kebosanan.masa terasa teramat lambat utk berlalu.aku sering dihambat rasa bosan itu.argh! inilah rutin yang harus aku tempuhi setiap malam.membosankan.ya.sudah tentu.tapi.bukan semua malam itu.hanya separuh.maaf wahai bintang malam.jika aku menyakiti dengan rungutan ku.tiada siapa yang mendengar.tika ini.

terasa seperti melihat kura-kura yang sedang berjalan.geram kerana melihat ia lambat utk bergerak.begitulah situasi ku ketika ini.aku geram melihat detik saat itu.mengambil masa utk menghabiskan satu pusingan.tapi ini sudah terlalu biasa utk aku.aku ulang.terlalu biasa.cuak.muak.segalanya.

semalam.aku ralat.di atas katil.aku bergolek ke kanan dan ke kiri.kantuk belum lagi menjengah.tiada mood utk berangan.kerana itu habitku sebelum tidur.aku tak tahu berapa lama aku menghadap siling.bermain mata dengannya.sedar2 sudah kesiangan baru aku terjaga.

malam ini.mungkinkah seperti semalam.ralat lagi.bermain mata dengan si siling yang setia itu.argh! aku tak ingin.dia tak mengerti bahasa tubuhku.dia cuma kaku.seperti itu adanya.cis!
terlintas di akal.si siling itu sedang mentertawakan aku.khayalanku mengatakan.kasihan dia sudah berapa malam dia begitu.aku hnya membiarkan dia keseorangan.dengan bunyi cengkerik.mungkin dia takut.hahahaha! celaka kau siling! kau ketawakan aku ya. sabar.itu cuma khayalan.bukan realiti.tidak mengapa.aku biarkan saja.

malam ini.agaknya aku sudah gila.berkhayal tentang siling yang punya suara hati.arrgghh!
aku bukan gila.cuma minda ku berserabut.ya aku tahu.hee. tapi si gila ini bukan maniac cuma psiko sahaja.entahlah.mungkin juga.jangan tanya.aku tak tahu.lihat aku sudah mengarut.

cukuplah.sebelum aku mencarut lebih baik aku buat benda lain.


xoxo:
gadis_blur

1 comment: