Thursday, December 17, 2009

hijrah itu...

1431 hijrah..
maka setahun sudah berlalu..dan setahun lagi bakal ditempuhi.
sudah banyak yang berlaku tapi banyak lagi yang bakal menanti..
sungguh aku sangat berharap aku akan bersedia.tak kira emosi atau fizikal.

tahun ini..aku banyak berdosa.
pada mama..
pada papa..
pada kakak..
pada abang..
pada adik..
pada kawan..
pada orang disekelilingku..

maaf..dan maaf...
aku juga manusia biasa.tak lepas dari segalanya.namun aku tetap sayang.dan kamu tak pernah jauh dari ku.

hijrah..
aku harap hijrah kali ini membawa pengertian untuk semua termasuk diriku.
semoga siapa-siapa saja yang diluar sana diberkati,dirahmati,dilindungi,dimurahkan rezeki,dipanjangkn usia dan diampunkn dosa2 lalu..
amin ya rabbil al amin..


p/s: selamat tahun baru 1431 Hijrah.
tiada bunga api atau perarakan.
sebab bukan itu makna sebenar tahun baru..(^_^)

No comments:

Post a Comment