Tuesday, July 28, 2009

aku.buku.musik

hr ini aku kesiangan.sebarang aktiviti tidak berjalan dgn lancar.kepala ku pusing.ku coba utk relaks.ya relaks tp keadaannya ttp sma.semakin mampir ke arah ku.semakin brpusing kepala ku.
otak xmampu utk brfikir.sejenak hilang dlm kekaburan.

*diam dan mengeluh..

apa sdh jadi sebenarnya..aku xmmpu utk mengungkai sebarang jwpn yg mungkin.tiada hipotesis yg brkaitan utk aku rujuk.sgla kebarangkalian jga tidak menjurus ke arah itu.maka semakin aku kesiangan.semakin aku pusing.aku bkn pemenang hadiah nobel yg mampu menghasilkn teori baru.malah utk selesaikan mslh kecik sj sdh aku bingung.

*menarik nafas...

petang td aku mengambil sebuah buku yg ku lihat berada di meja itu sejak bbrpa hr yg lepas.dan br td aku brkesempatan utk mmbacanya.kisah mengenai seorang gadis yg miskin tp brjaya mendapat 20a.sedikit sebanyak aku termotivated membaca kisahnya.biar miskin harta asal kaya ilmu.biar apa mslh sekali pn yg mendatang tetap yakin ada jalan penyelesaiannya.

" Padaku, kesderhanaan hidup dahulu telah mengikatku kepada Allah dan aku berharap tali ikatanku padaNya semakin kukuh dan tidak akan putus sama sekali."
(words by Nik Madihah)

aku mula brfikir.aku bukan begitu.jauh sekali seprti dia.namun aku sdh menanam satu niat dlm diri.aku akn jd sprti dia suatu hr nanti.disaat aku tak prlu lg berfikir dua kali...amin
kehidupan ini terlalu byk cobaannya.andai kita lemah tersungkurlah kita disaat itu juga.pegangan perlu kuat.keyakinan perlu ada.ketaqwaan sentiasa dilindungi.aku berharap aku tidak akn tersungkur begitu sahaja.kerna sekian lama aku berulit dgn kehidupan ini byk sirna yg aku telah alami.aku rasa sgt berdosa.aku sentiasa berkata padaNya biarkan aku bernafas pd hari esok agar aku masih bisa disinari kasihMu dan hatiku terbuka utkMu.

*diam...

sungguh tiada lagi dlm modus operandiku utk berbuat apa2..aku masih lagi sprti tadi.mencari bait2 kata yg ingin aku susunkan kali ini.hari2 brlalu begitu sahaja.sama sprti zarah2 dan molekul2 yg berada diudara.bebas bergerak.

*.................

aku kehabisan bait2 yg ingin aku susun.tika ini seakan semuanya tak menjadi.bagai angin yg menyapa dan pergi disaat aku baru mula menikmatinya.biarlah saat ini bukan utk aku bercanda.saat itu sentiasa ada.cuma malam ini aku tak mampu.segalanya kabur.mungkin aku kebosanan atau diri ku kini sedang bertempur.apa yang pasti aku mengundurkan diri utk malam ini.

xoxo:
lost in the misery with rain

No comments:

Post a Comment