Friday, June 4, 2010

yg sudah jadi sebahagian aku..

bkn senang jln yg sudah dipilih..tapi ia semakin menyeronokkan.setiap hari ad shja bnda br yg aku bljr.byk karenah manusia yg aku lihat.semuanya dgn ragam trsendiri..ad yg diam.ad yg pegun.ad yg aktif.semuanya ad di situ.
aku bljr.aku melihat.aku mengadaptasi.
aku merasa.aku brkongsi.aku simpati.aku brsedih.aku juga xsmpai hati.
aku harap aku akan trus kuat dan tabah.
bkn pnta mereka bkn keinginan mereka.
tapi itu ketentuanNya..
sungguh..aku belum brsedia utk menyaksikan kisah pemergian azali ddepan mata.
aku takut airmata aku gugur.
sungguh..aku sgt sensitif jiwanya.sedangkn hnya melihat hati aku sudah trsentap.
inikan lagi melihat mrka berada di penghujung jalan..aku tahu..
aku redha..itu panggilan dariNya..siapa aku untk menahan..itu yg sebaiknya..tamat segala pnderitaan yg dialami..pergi segala kesakitan yg sllu menemani..pergi segala kesusahan..semuanya tamat..
tapi segala masih di situ..aku akn sentiasa berusaha yg terbaik utk memastikn keselasaan mereka..
selagi nikmat itu belum ditarik kembali..selagi panggilan itu belum bergema..
selagi itu aku akn memastikn mrka diberi perhatian..
sungguh...aku juga dpt rasakan sakit itu..
hati aku sayu melihat mereka yg menyeringai kesakitan disaat jarum menusuk anggota badan mereka yg sudah keding itu...
ya allah..berikanlah kesempatan pada meraka agr dpt meneruskn lagi hari esok dgn sisa2 nafas yg masih ada..


.....
inilah realiti kehidupan.

No comments:

Post a Comment