Friday, January 28, 2011

sudah lama....

mlm ni br trsa ingin berbicara tntngnya..
kehilangan....apa itu kehilangan? saat mengalaminya sendiri br kita tahu apa ertinya kehilangan. segalanya kelu..segalanya kaku..segalanya kabur..segalanya pantas..
semuanya....belum brsedia utk ini.baik emosi dan fizikal...
dan saat itu setiap butir airmata yg mengalir seakan tiada henti. terlalu mengejutkan utk diterima..bukan sebenarnya...susah...
sedangkan ingin brbicara tntngnya sudah pedih hati ini sudah panas mata ini..

tiap kali balik kmpung halaman..dia adalah antara wajah2 yg menyambut kepulanganku.begitu juga sebaliknya.
kini bila aku kembali lagi...aku trlupa...aku mencari wajah itu..di mana?mengapa tiada?
oh..aku terlupa..
setibanya di rumah..aku terlihat lori tuanya.serta merta aku teringat dan sangka dia sedang menunggu kepulanganku..
ya Allah...aku terlupa lagi.
maafkan aku...
kerana masih belum terbiasa akan kehilangan ini..
masih trsa sprti smlm dia ada dan duduk di kerusinya.meminta aku mengetip kukunya..
aku rindu suasana itu.
dan...mungkin itu petanda bila kali pertama dan terakhir dia mengucapkan selamat hari lahir utkku..
terharu...sgt2 terharu..
dia ingat..dan ini buat ia lebih brmakna..
tahun ini..tiada...tapi aku sdh ckup dgn ucapannya.
pa....maafkan aku sbb xsmpat jaga pa smsa pa sakit..maafkan aku sbb susahkn pa..maafkan aku sbb xsmpt minta maaf..dan maafkan aku sbb aku byk dosa..
pa...maafkan anakmu ini..

ya Allah..hambaMu ini brmohon agar roh papa di tempatkan di kalangan org2 yg beriman dan rohnya dicucuri rahmatMu..
Ampunkanlah segala dosa2nya..dosa spnjng hayatnya di dunia ini dan terimalah ibadahnya ya Allah..
ringankanlah bebanannya ya Allah..


pa..anakmu titipkan al-fatihah utkmu sebagai
tnda yg anakmu sentiasa ingat dan rindu.
pa..i love u..

No comments:

Post a Comment