Friday, September 4, 2009

semalam yg itu.sebelum merdeka.

dari malam2 yang lalu sudah kenampakan bahawa aku kesiangan tentang sesuatu.enjin utama ku seringkali tersekat2 dipertengahan jalan.menyebabkan kesesakan berlaku.malah organ ku yang paling penting turut merasa impaknya.dari malam2 itu juga aku seperti bukan diriku.terasing jauh walau hakikatnya jasad itu ada di depan.

sungguh aku ketika itu berada dalam keadaan yang tidak baik.malah emosi ku turut terganggu.jiwa ku sakit.hati ku turut sakit.fikiran ku mula mengarut yang bukan2.argh..semuanya bergabung membuatkan aku berada dalam kelemasan.lemas dalam seru nafas sendiri.

akhirnya malam itu.sebelum merdeka.segalanya terungkai.terjawab.terurai segala kekusutan dan kekeliruan.

dia memang seperti itu.katanya.
itu sebabnya yang dulu pergi meninggalkannya.
kataku padanya.aku akn biasakn diri.
maaf..
3kali perkataan itu kau ulang.
awak..
awak ingat sy nk break sbb sy bosan awk xmsg sy ke?
mntaw..
itu katanya..
awk sayang sy tak?
soalku..
sayang la..xkn x
itu jawabnya..
sudah cukup bagiku..

kerna aku tak kesah kalau jarang berhubung asalkan aku tahu dia menyayangi ku.
ku harus mempercayai.begitu juga dia.
walau jauh.walau belum pernah ke temu.
yang penting kepercayaan itu wujud.
dan kasih itu sememangnya ada di antara kita.
apatah lagi sayang itu.

p/s: i miss my en.paik

2 comments:

  1. Awak memang boleh menulis kalau rajin menggilap bakat ... Teruskan!

    ReplyDelete
  2. thanx ye..cz sudi baca blog sy..hee

    ReplyDelete