Tuesday, June 30, 2009

pentas lakonan

aku bukan primadona atau diva.aku bukan pengarah atau penerbit.aku juga bukan handalan mahupun jagoan..siapa aku?

aku adalah aku.
yang berdiri di atas pentas melakonkan watak sendiri.perlu apa utk menjadi itu yang bukan aku.aku bukan hipokrit atau plastik.

yang harus menjadi yang lain.sedang menipu diri sendiri yang keliru.perlu apa sebenarnya.tiada jawapan atau saja utk mengelak.mungkin dirinya tidak sebagus klon.perlu berpura-pura disebalik topeng zorro itu.

peduli apa orang kata.mulut bebas utk berkata2.
berdiam diri atau prlu ada prima facie?ini bukan mahkamah perlu ada si pendakwa dan si pembela.

aku bukan takut atau pengecut.ini adalah aku.apa adanya aku.itulah aku.
terima atau tidak terpulang.bukan aku meminta belas.cuma bercerita dari observation mengenai insan yang berselindung disebalik topeng itu.

mungkin sedarkah mereka itu.terlalu lama memerhati aku mula sedar akan satu perkara.mereka ini kejam pada diri sendiri.merosakkan akhlak.menyakitkan hati.aku bukan menilai dari pandangan kasar.aku bukan sekejam itu.aku menjadi diri aku setelah aku melihat bagaimana mereka mempergunakan diri.hnya utk menjadi hipokrit.

bosan..
mual..
menyampah..

aku bukan simpati tapi terasa.mereka terusan jua bermain dan berlakon.harus ada pentas anugerah utk mereka.ya seharusnya.

kenapa?mungkin utk penghargaan atas lakonan yang sehebat primadona SALOMAH.tapi benarkah.sia2 saja.

di sini aku tekankan.pelakon yang tidak perlu berlakon dan sentiasa jujur dlm apa jua perkara.adalah kanak2 yang masih bersih dirinya dari sebarang racun pengaruh.jiwanya mulus lagi tulus.katanya tiada dusta.kadang kala menghiburkan hati.

dia idola ku.tapi ketika dia kecil saja ok.bila besar perangai kalian pun tahu kan.macam2 boleh jadi.aku juga begitu.tapi aku bukan dia.yang dewasanya perangai macam si keldai yang bongok.atau kambing yang suka mengembek..mbek..mbek..~hahaha!

ps: aku masih baru.perlu ada yang memberi tunjuk ajar.andai ada kata yang kasar sila maafkan.bukan sengaja.masih bertatih.apa2 pn terima kasih.

No comments:

Post a Comment